یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
حوادث دریایی یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۰۰:۳۹

آتش‌سوزی در سکوی نفتی آذربایجان جان ٣٢ تن را گرفت

باشگاه خبری فراساحل: در پی آتش‌سوزی در یک سکوی نفتی جمهوری آذربایجان ٣٢ خدمه این تاسیسات نفتی جان خود را از دست دادند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس یک کارگروه مستقل صنفی شنبه، ١٤ آذرماه اعلام کرد: در جریان آتش‌سوزی در یک سکوی نفتی در آبهای سرزمینی جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر جان خود را از دست دادند و ٤٢ نفر دیگر نجات یافتند.


شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) از هرگونه اظهارنظر درباره این حادثه خودداری کرد. میرواری قهرمانلی، رئیس کمیته حمایت از حقوق کارگران نفتی جمهوری آذربایجان گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، آتش‌سوزی در این سکوی نفتی سرانجام مهار شده است. سوکار روز جمعه اعلام کرده بود: آتش‌سوزی در این سکوی نفتی به دلیل آسیب دیدن یک خط لوله گازی در سکو بر اثر وزش شدید باد رخ داد. این شرکت همچنین از دشواری عمیات امداد و نجات به کارگران به دلیل مواجهه با طوفان شدید خبر داده بود.


یکی از کارگران این سکو گفت: در جراین این حادثه ٨٤ کارگر در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بودند. این در حالی است که نظام‌الدین قلی‌اف، سخنگوی شرکت سوکار دیروز اعلام کرده بود: پس از حادثه آتش‌سوزی در این سکوی نفتی سه نفر ناپدید شده‌اند، اما این حادثه تاثیر بر روند تولید نفت این سکو نداشته است. در سال ٢٠١٤، ١٤ کارگر در حوادث رخ داده در سکوهای نفت و گاز شرکت سوکار جان خود را از دست داده‌اند.



  کد خبر : 871
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :